DIENSTEN

Samen werken aan uw onderneming

Bent u ondernemer of een (ondernemende) particulier? Onze advocaten denken met u mee over uw bedrijfsvoering en bieden u ondersteuning op juridisch vlak. Denk bijvoorbeeld aan alles wat komt kijken bij de inrichting van een bedrijf, een reorganisatie, de wijziging van arbeidsvoorwaarden en contracten. Ook voor de begeleiding van een fusie of een overname kunt u bij ons terecht. U vindt in onze advocaten een partner, die samen met u werkt aan het professionele succes van uw onderneming. Kortom: voor juridisch vakwerk in ondernemingsrecht en arbeidsrecht bent u bij ons aan het goede adres.

Arbeidsrecht

Ontslag, ziekte en verzuim

In geval u als werkgever of als werknemer te maken krijgt met ontslag kunnen wij u door onze ervaring uitstekend van dienst zijn. Wij helpen u graag met zaken rond ziekte en re-integratie. Wij kunnen u bijstaan in een procedure bij het UWV of de rechter.

Overgang van onderneming, reorganisatie en medezeggenschap

Wij kunnen u ondersteunen bij de personele aangelegenheden rondom de aankoop of verkoop van een onderneming.
Wij kunnen u adviseren en begeleiden bij reorganisaties, onderhandelingen met de vakbond over een cao of een sociaal plan en medezeggenschapstrajecten, zoals een adviestraject bij de OR.

Arbeidsovereenkomsten en -voorwaarden en managementovereenkomsten

Heeft u als werkgever of werknemer ondersteuning nodig bij het uitwerken van arbeidsvoorwaarden, het opstellen van een arbeidsovereenkomst of een overeenkomst van opdracht (als ZZP-er)? Bij ons kunt u terecht voor een overeenkomst op maat.

Ondernemingsrecht

Advies over inrichting en overeenkomsten

Wilt u advies over de juiste structuur en rechtsvorm van uw onderneming? Daar helpen wij u graag bij. Dat geldt ook voor het opstellen, beoordelen of procederen over de verschillende overeenkomsten die u aangaat. Bijvoorbeeld op het gebied van inkoop, distributie en agentuur, franchisecontracten en andere samenwerkingsvormen. Ook kunnen wij algemene voorwaarden op maat voor u opstellen.

Begeleiding fusies en overnames

U kunt ons vragen u te ondersteunen en begeleiden bij fusies, overnames (aandelen of activa/passiva), joint ventures, participaties, LBO’s, MBO’s, MBI’s, private equity deals en herstructureringen. Ook het opstellen van de benodigde documenten en het adviseren in het gehele overnameproces kunt u aan ons overlaten.